torsdag 22. januar 2009

Praksis uke 2

Praksis i barnehagen=)

Når vi jobber med de minste går det veldig i rutiner. Leke inne/ute-samlingsstund-spise-legge seg-leke inne/ute. Så arbeidsoppgavene jeg har hatt denne uka har vært de jeg pleier å ha; leke og spise med barna, gå tur, skifte bleier og øve på å gå på potte/do, hjelpe til/oppmuntre til å kle på seg, trøste når de blir lei seg. Sitte med barna når de skal sove og noen ganger må jeg vaske/rydde etter barna når vi har spist eller gjort andre ting.

Jeg har valgt meg temaet ...?

I denne uka i barnehagen fikk vi en ny jente på ett år, og det var spennende å bli kjent med henne og se hvordan hun tilpasset seg i barnehagen. Og det var veldig koselig å se at det så ut som hun ble trygg på oss nesten med en gang. Ellers har det vært masse is i barnehagen, og barna har falt mye fordi det var så vanskelig å bevege seg rundt omkring på uteområdet.

2 kommentarer:

Anette sa...

Hei Mari
Viktige oppgaver du er med på! Tenk så mye disse små skal lære seg :-) Flott å ha voksne rundt seg som gir omsorg, støtter og oppmuntrer!

Fortsett med det :-)

Iselin sa...

Bra blogg! Høres koselig ut å jobbe i barnehage med de minste barna :)